Wat kan ik voor jou betekenen?

Ik geef onderwijsgerelateerd advies aan jongeren en hun ouders en coachingsessies aan jongeren en onderwijsmensen. Problemen rond onderwijs benader ik vanuit mijn ervaring, inzichten en kennis – die kunnen echt het verschil maken.

Tijdens een coaching daag ik je uit, stel ik vragen, confronteer en ondersteun ik je bij alle facetten van je vraag. Ons traject maakt het jou mogelijk om zelf nieuwe uitdagingen aan te gaan en je potentieel helemaal te ontdekken en te benutten.

We vertrekken altijd vanuit jouw noden en vraag. Kant-en-klare pakketten bestaan daar niet voor, maatwerk wel.

Met welke vragen kun je allemaal zitten?

Jongeren

Ben je een jongere >12 jaar?

  • Loopt het op school niet altijd even vlot en wil je daar graag uit geraken?
  • Kan je de motivatie niet vinden om naar school te gaan of te studeren?
  • Werk je hard, maar geeft dat niet het gewenste resultaat?
  • Weet je niet goed waar je eigenlijk naartoe wil?

Ik kan je helpen! Wees gerust, ik betuttel je niet.
Ik geloof oprecht in de kracht van jongeren om het eigen heft in handen te nemen.

Haar deur staat altijd open voor eender welk probleem.

“Als hoofbegaafde jongeman werd ik niet altijd begrepen. Met wat moeilijke periodes en een wisselvallige thuissituatie had ik het daar zeer moeilijk mee. Mevrouw Van Belle had dat perfect ingezien en was DE persoon die ik nodig had om door mijn puberteit te geraken. Ze is zeker een aanrader als je het moeilijk hebt.”

Geoffrey

Ouders

Ben je een ouder van een jongere >12 jaar?

  • Krijg je meldingen over het gedrag van je zoon/dochter op school?
  • Lijkt je zoon/dochter niet gemotiveerd om naar school te gaan?
  • Werkt je zoon/dochter hard, maar levert dat niet het gewenste resultaat op?
  • Zijn jullie de weg even kwijt?

Ik kan je helpen! Al lijkt het soms zo, geen enkele situatie is uitzichtloos. Samen met de jongere bekijken we waar de noden liggen.

Ik zag Jorge openbloeien, hij ging terug vrijwillig naar school!

“Wanneer je kinderen krijgt, krijg je er geen gebruiksaanwijzing bij. Soms waren er dan ook momenten waarop ik het allemaal niet meer wist met mijn energievretende puber, dat ik geen oplossing vond voor mijn probleem en twijfelde aan mezelf. En dan kwam Marijke, ze was directeur van de middelbare school waar mijn zoon school liep. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek en dacht meteen ‘wat heeft mijn zoon nu weer uitgespookt?’. Maar het was het begin van een fijne verstandhouding. Marijke wist precies wat er wel en niet werkte bij mijn zoon en verwees ons door voor meer deskundige hulp. Ik zag mijn zoon openbloeien en terug vrijwillig naar school gaan. Hij was er gelukkig en heeft prachtige herinneringen aan zijn middelbare school. “

Bérénice

Onderwijsmensen

Sta je in het onderwijs?

  • Loop je binnen je job regelmatig ergens tegenaan?
  • Hou je oprecht van je beroep, maar stel je vast dat je motivatie achteruit gaat?
  • Werk je heel hard, maar geeft dat niet het gewenste resultaat?
  • Ben je de weg even kwijt?

Ik kan je helpen! Ik ken en begrijp het onderwijs van binnenuit en ervaar zelf ook wat de belemmeringen kunnen zijn. Tegelijk zijn er ook heel wat mogelijkheden.

De kans krijgen om je talenten verder te ontwikkelen

“Ik herinner me nog goed hoe ik jaren geleden solliciteerde als leerkracht bij Marijke toen ze nog directeur was: twijfelend of ik wel echt de juiste keuze gemaakt had toen ik maanden daarvoor mijn job in de privésector opgaf; emotioneel en overstuur omdat mijn huidige school niet voldeed aan mijn verwachtingen van een job in het onderwijs. En toch kreeg ik van Marijke het vertrouwen en de kans om mijn talenten als leerkracht in haar school te tonen en verder te ontwikkelen. Haar deur stond altijd open, dus bij de minste twijfel stapte ik binnen zonder kloppen. Ze luisterde, ze ondersteunde me bij de keuzes die ik (niet zij) maakte en bewaakte dat ik mezelf niet voorbij zou lopen. Tegelijkertijd daagde ze me uit om mijn eigen groeiproces richting te geven. Ik mocht vormingen volgen die bepalen wie ik nu ben als onderwijsmens: niet meer louter leerkracht, maar ook iemand met goesting om een trapje hoger te klimmen. Misschien is een school leiden dan toch wel iets voor mij? En ik betwijfel of ik ooit zo ver gekomen zou zijn zonder Marijke…”

Elke